Fail Safe
Political thriller in which the world is brought to the brink of nuclear annihilation when a series of human and computer errors result in a squadron of American bombers being ordered to destroy Moscow at the height of the Cold War. With the squadron beyond recall, the US president contacts his Soviet counterpart to try to avert Armageddon as the fate of mankind hangs in the balance.