The Activist
In 1973, during the insurrection in Wounded Knee (South Dakota), Marvin and Bud, two Native American activists, are arrested and thrown in jail. Anna, Marvin's wife, died in an accident several months before. Marvin is devastated and Bud consoles his friend during this perilous time. In jail, they must face two officers monitoring their every move and join forces with a young lawyer assigned to their case. Why does a Nixon representative visit them in jail? And a Senator? And a Hollywood star? What is Nixon's role? What secret was Anna hiding before she died? During the seventies, the world keeps spinning and tension arises in this simple jail in the middle of nowhere...