The Man Who Would Be King
Based on a short story by Rudyard Kipling, this adventure film follows the exploits of Peachy Carnehan and Danny Dravot, English military officers stationed in India. Tired of life as soldiers, the two travel to the isolated land of Kafiristan, where they are ultimately embraced by the people and revered as rulers. After a series of misunderstandings, the natives come to believe that Dravot is a god, but he and Carnehan can't keep up their deception forever.