8 Mile
The people of Detroit know 8 Mile as the city limit, a border, a boundary. It is also a psychological dividing line that separates Jimmy Smith Jr. (Eminem) from where and who he wants to be. A provocative fictional examination of a critical week in Jimmy's life.