Marty
This acclaimed romantic drama follows the life of Marty Piletti (Ernest Borgnine), a stout bachelor butcher who lives with his mother (Esther Minciotti) in the Bronx. Always unlucky in love, Marty reluctantly goes out to a ballroom one night and meets a nice teacher named Clara (Betsy Blair). Though Marty and Clara hit it off, his relatives discourage him from pursuing the relationship, and he must decide between his family's approval or a shot at finding romance.