Nightcrawler
Nightcrawler is a pulse-pounding thriller set in the nocturnal underbelly of contemporary Los Angeles. Jake Gyllenhaal stars as Lou Bloom, a driven young man desperate for work who discovers the high-speed world of LA crime. Finding a group of freelance camera crews who film crashes, fires, murder and other mayhem, Lou muscles into the cutthroat, dangerous realm of nightcrawling—where each police siren wail equals a possible windfall and victims are converted into dollars. Aided by Nina (Rene Russo), a veteran of the blood-sport that is local TV news, Lou blurs the line between observer and participant to become the star of his own story.