Ocean to Sky
In 1953, Edmund Hillary and Tenzing Norgay summited Mt Everest – the first to do so. That same year, back in Hillary’s home land of New Zealand, the jetboat was invented. With this new invention, Hillary, conqueror of the Himalaya’s greatest mountain, strove to also become the first to climb the Himalaya’s greatest river, the Ganges. Braving boiling rapids and snowy heights, Hillary's perilous 2500km journey from Ocean to Sky was regarded as a pilgrimage by the people of India, who lined the river in their thousands to glimpse his ‘miraculous’ boats. But while battling the elements, Hillary was also battling depression following the tragic death of his wife and youngest daughter. Buckle in for a wild ride - a story of loss and healing, of laughter and deep friendships, and above all, heart stopping adventure.