Padre Pio
In this powerful drama directed by acclaimed filmmaker Abel Ferrara, a young priest, Padre Pio (Shia LaBeouf), begins his ministry at a remote Capuchin monastery in Italy’s San Giovanni Rotondo. WWI has ended and Italian soldiers — broken but victorious — are returning to the impoverished village ruled by wealthy landowners. As events surrounding the first free election in Italy threaten to tear the village apart, Padre Pio struggles with his own personal demons, ultimately emerging from his spiritual anguish to become one of Catholicism’s most venerated figures.