Putin's Patriots
The loyalists supporting Putin across the globe. As Russia faces growing international isolation, loyalists within the 30 million-strong Russian diaspora are dedicated to defending, supporting and promoting Putin overseas. Vladimir Putin has made it clear that he wants Russia to reclaim its former glory: across the globe, Russians echo his sentiment, shutting down critics of the Kremlin. From jeering newspaper articles, to counter-protestors staring down protestors who condemn the jailing of Russian opposition leader Alexei Navalny, Putin's international supporters are a force to be reckoned with.