Somm: Into the Bottle
From the director and team that brought you SOMM, the celebrated documentary behind the quest of four individuals studying to pass one of the most difficult tests you’ve NEVER heard of, comes the sequel –‘SOMM: Into the Bottle’. Viewers are taken beyond the exam and down the wine (bottle) rabbit hole. The world’s most famous winemakers and sommeliers unravel what makes wine the most compelling elixir, a beverage that is uniquely intertwined with the history of mankind. ‘SOMM: Into the Bottle’ brings viewers a rare and never before seen glimpse inside the private world of both famed and cult winemakers, such as Jean Louis Chave, Aubert de Villaine (Domaine Romanee-Conti), and Robert Mondavi. Viewers get to watch as some of the most storied bottles of wine are opened; in some cases less than a dozen are left in the world. The history, the vintage, and the magic of these bottles are discussed by the best in the business. The film also tackles wine as it intersects with politics, pleasure, world war, natural disasters, religion, and the age old question, “Can a bottle be worth thousands of dollars or is it just great marketing?” One of the most ambitious films on the subject, ‘SOMM: Into the Bottle’ shows you that the world of wine is nearly endless and that it is almost impossible to quench your thirst for knowledge. So sit back, open a bottle and enjoy as we take you “into the bottle” and back again.