War Strategy Revealed: Saipan
On June the 15th, 1944, two American battleships, two cruisers and seven destroyers approach the Japanese held island of Saipan; behind them was an invasion fleet carrying 70,000 men of the 5th Amphibious Corps. Their mission, to take the island.