Reading Again Mafalda
Mafalda is one of the world's most beloved and successful cartoon characters. This documentary series reveals the origin of Quino's iconic cartoon and his sources of inspiration. It also narrates lesser-known facts of its history and revisits Mafalda's most memorable comic strips through the eyes of renowned cartoonists such as Maitena, Liniers, Montt, Tute, Rep, Kemchs, and Raquel Riba Rossi. Through a combination of stock material, interviews with famous Mafalda fans, and testimonies from historians, editors, and Quino's friends and family, the series offers a fresh look at an author who was always ahead of his time and at the comic strip that was an essential part of a generation's education and became a classic.