Balto
In this animated feature, a deadly diphtheria epidemic strikes the remote town of Nome, Alaska. With the life-saving medicine located hundreds of miles away, the residents decide to send out a sled-dog team. Balto—a half-wolf dog ignored by all except a goose, Boris, and two polar bears—is chosen to run but is disqualified by lead dog Steele. When the other dogs get lost in the snow, Balto risks his life to rescue them and deliver the medicine.