Brokeback Mountain
In 1963, rodeo cowboy Jack Twist and ranch hand Ennis Del Mar are hired by rancher Joe Aguirre as sheep herders in Wyoming. One night on Brokeback Mountain, Jack makes a drunken pass at Ennis that is eventually reciprocated. Though Ennis marries his longtime sweetheart, Alma and Jack marries a fellow rodeo riders, the two men keep up their tortured and sporadic affair over the course of 20 years.