Ex Machina
Caleb Smith (Domhnall Gleeson) a programmer at a huge Internet company, wins a contest that enables him to spend a week at the private estate of Nathan Bateman (Oscar Isaac), his firm's brilliant CEO. When he arrives, Caleb learns that he has been chosen to be the human component in a Turing test to determine the capabilities and consciousness of Ava (Alicia Vikander), a beautiful robot. However, it soon becomes evident that Ava is far more self-aware and deceptive than either man imagined.