Friday the 13th
Crystal Lake's history of murder doesn't deter counselors from setting up a summer camp in the woodsy area. Superstitious locals warn against it, but the fresh-faced young people -- Jack (Kevin Bacon), Alice (Adrienne King), Bill (Harry Crosby), Marcie (Jeannine Taylor) and Ned (Mark Nelson) -- pay little heed to the old-timers. Then they find themselves stalked by a brutal killer. As they're slashed, shot and stabbed, the counselors struggle to stay alive against a merciless opponent.