1960s: Riots & Revolutions
S1, E2: Even before Stonewall, Pride took root in the 1960s when lesser-known heroes from marginalized communities, including queer girls of color and trans women, played an integral role in the advancement of the movement. Through activism and protest, small and large, the LGBTQ+ community struggled for rights, acceptance and equality.