197 B.C. Cynoscephalae?Legion vs. Phalanx
S1, E5: In 197 B.C., two rival military systems clashed. Learn about the forces of Philip V of Macedon, with their phalanx system; the legacy of Alexander; and the up-and-coming Romans with their "manipular" army based in flexible subunits of soldiers. Assess the far-reaching effects of the battle and its consequences for world history.