S1, E5: When Shawn is the only one to realize a suicide is in fact a murder, he keeps himself on the case by insisting he's getting information from the sole witness: the victim's cat. It soon becomes apparent that a string of recent suicides may in fact all be murders, and Shawn must "channel" the cat and catch the killer before he can strike again.