A Federation or a Nation?
S1, E3: When the Framers gathered in Philadelphia to write a new constitution, they essentially were representing a loose federation of nation-states. Their original charge was to modify the Articles of Confederation, but there was a solid case for a strong central government. Examine this dilemma and the compromises that Madison and Hamilton made.