S1, E2: Grand Inquisitor Bocanegra and his allies, are eliminating all witness of the failed assassination attempt on Prince Charles, but Alatriste manages to escape to a church as sanctuary. Not one to be easily outsmarted, Bocanegra has Maria's sister incarcerated for blasphemy, knowing that she is Alatriste's soft spot, and he will do anything to help his lover.