Addiction
S1, E7: 'Tobaccoland' - The dangers of smoking are no secret in the U.S., but in Indonesia, the tobacco industry is virtually unregulated. The result? Over two-thirds of all men are smokers, and it is commonplace for children as young as six to take up the habit. VICE visits a clinic that promises cures to a plethora of modern ailments through tobacco and smoking. 'Underground Heroin Clinic' - Heroin is the most addictive drug on earth, and some people will do anything to kick the habit. Enter Ibogaine - a drug made out of the African iboga root, whose intense, hallucinogenic properties make it a Type-A felony drug. But many swear it's the most effective way to kick heroin addiction--especially when combined with a voodoo-type ritual that involves face paint and chanting. VICE follows the journey of a heroin addict who travels to Mexico, where Ibogaine is legal, to try to finally quit.