Amateur Night
S3, E9: As Deadwood is overrun by Hearst's men, Bullock issues contingency plans to Martha. Wu, caught in a Pinkerton stampede, delivers a cryptic message to Swearengen; it takes Burns, of all people, to decipher it. Barrett makes Merrick pay for embarrassing Hearst in The Pioneer; Morgan Earp calls out one of the "Pistoleros"; Commissioner Jarry arrives from Yankton to solicit Hearst; Aunt Lou gets some bad news; and Joannie survives an encounter with her former boss. As night falls, Langrishe mines Deadwood's talent pool with an amateur-night performance in front of his future theater, financed in part by a loan from Alma's bank.