Among Believers
S1, E2: In medieval times, Jews struggled to survive in a world dominated by two rival religions: Christianity and Islam. Historian Simon Schama traces the history of the Jews from the destruction of the Temple in Jerusalem in 70AD to the ghetto in 17th century Venice. He explores how Jews adapted to life outside of Jerusalem, the city at the heart of their religion.