S1, E2: Frida Kahlo traveled to America alongside her lover Diego Rivera, who’d been commissioned to produce an important mural. But Frida was determined to succeed in her own right. She was shocked by the vast gap between rich and poor in America. Then after losing a child to miscarriage and her mother to illness, she produced some of her most visceral and devastating works.