S1, E4: Love is a universal and powerful emotion, but it can also be destructive. Lust can destroy; betrayal can wound. Such an often-irrational force asks questions of any society. We tell the medieval romance of Tristan and Isolde, whose love affair threatened the fate of their kingdom. And we meet Medea, guilty of the darkest crime of love and passion - the murder of her own children.