An Introduction to Precalculus - Functions
S1, E1: Precalculus is important preparation for calculus, but it’s also a useful set of skills in its own right, drawing on algebra, trigonometry, and other topics. As an introduction, review the essential concept of the function, try your hand at simple problems, and hear Professor Edwards’s recommendations for approaching the series.