Andrew Carnegie: The Self-Made Ideal
S1, E5: Examine the notion of the "self-made man" as it pervaded Gilded Age America. Investigate why this idea took on unprecedented popularity in the 19th century, how it was strongly promoted by figures from Horatio Alger to Andrew Carnegie, and explore how the ideal became entwined with social Darwinism.