S1, E4: When humans arrived in Australia, they were, for the first time, truly alone, surrounded by wildly different flora and fauna. How did they survive and populate a continent? There is a close cultural and genetic link between early Australians and modern-day Aborigines; here the ancient and modern story intersect as nowhere else. The secret to this continuity is diversity. Intuitively, early Australians found the right balance between being separate and connected.