S1, E1: There’s an emergency in Nepal: an overhang of snow is melting and about to cause an avalanche to fall on the village below. Only the MeteoHeroes can prevent an environmental catastrophe, and there’s no time to lose! Nix and Fulmen are chosen for this mission; the two MeteoHeroes reach Nepal quickly with the Jet Stream.