S1, E2: Caught in a rainstorm, Chiyomi reminisces about how much happier she was when she was a child and expresses a wish "to be little again." Unfortunately, she is shrunk down to 15 centimeters! The next day, Shunichi discovers her in a park and starts pinching himself in disbelief! Although her disappearance causes her family to fret, Chiyomi begs a bewildered Shunichi to harbor her in his room.