Blood Is Spilled
T1, E4: Carnegie hires a hatchet man, Henry Frick, to help him achieve his goal of besting Rockefellar. The partnership seems promising, but Carnegie does not know that Frick is running his factories far beyond capacity. Frick cuts corners and soon the pair is responsible for the biggest manmade disaster America has ever seen: the Johnstown flood, which claims more than 2000 lives. Carnegie hates being disliked, and his initial impetus to seek revenge becomes the furthest thing from his mind.