Bon Voyage
S7, E22: In the emotional series finale, after Rory lands her dream job as a political reporter, Luke enlists the help of everyone in Stars Hollow to throw her a graduation party. Emily and Richard attend the huge gathering, at which Rory makes a speech thanking Lorelai and the whole town for giving her such a great start in life. Luke's thoughtfulness brings out an unexpected reaction from Lorelai. Finally, on the morning that Rory leaves Stars Hollow to start her career, Luke opens the diner before dawn to share a celebratory breakfast with the Gilmore girls. CNN journalist CHRISTIANE AMANPOUR makes a cameo appearance as a guest at the Dragonfly Inn.