Boys of Summer
S4, E1: In the Season Four premiere, four boys from West Baltimore--Michael, Namond, Randy and Dukie--play out their summer vacation in the streets as the fall school semester approaches. Having failed to capture a potentially valuable homing pigeon, the boys are stirred to action when Dukie is beaten up, and Randy concocts a retaliation plan against the rival gang. The action is slower at Bodie's corner, giving young Namond an excuse to take off early from his "summer job" as a runner. Meanwhile, Marlo has solved the problem that baffled Stringer Bell: how to maintain discipline--read: murders--without getting police attention. At the detail's office, Freamon and Sydnor press Pearlman to issue City Hall subpoenas, while Daniels's replacement, James Asher, surveys the blueprints to his dream house. With the mayoral race heading into its final weeks, Mayor Royce and his primary challenger, Tommy Carcetti, hit decidedly different campaign trails. Carcetti's deputy campaign manager, Norman Wilson, and his campaign guru, Theresa D'Agostino, try to keep their candidate focused, despite the odds. Prez preps for a new career in higher education, while McNulty turns down a promotion.