Brain Structure versus Brain Size
S1, E4: Your brain separates you more from apes than any other anatomical feature. Investigate the gradual increase in hominid brain size in the fossil record. Looking at what fossil skulls (such as the Taung skull) reveal about blood circulation and cooling, you’ll shed new light on brain size and skull structure.