Britain's Medieval Cathedrals
S1, E6: Like the medieval castles, Britain's cathedrals are astounding sites and an absolute must for any visitor to the island. Here, Professor Allitt explores the major milestones in cathedral architecture, from the Romanesque style of Durham Cathedral to the gothic style of Canterbury. He also takes you to the world-renowned Westminster Abbey.