Bulling Through
S1, E1: Catapulting herself away from her abusive family home in Pittsburgh, Claire leaves behind her troubled past and gains entry into New York City’s prestigious American Ballet Company. Much to the other dancers’ dismay, Claire immediately becomes Artistic Director Paul’s new muse, creating new opportunities, and new enemies. Claire deals with pressures and insecurities in strange and destructive ways. In a gesture of friendship rare among the dancers, Daphne shares her secret passion (and ballet antidote) by including Claire in a visit to a high-end strip club, which only serves to reinforce for Claire all the things she is not, but hopes to be. At the season opening Gala, Paul ensures that Claire catches the eye of the ballet’s new Chairman of the Board, Laurent Brousseau, and Laurent agrees to commission a new ballet starring Claire. Although she’s fled her home, Claire’s past arrives unexpectedly to haunt her.