Captive Hearts
S1, E5: A group of mutants called Morlocks capture Jean and Cyclops when they go out. The Morlocks leader Callisto kidnapped Cyclops so that he would rule the Morlocks beside her. Jean uses her telepathic powers and tells the Professor that they have been captured. Wolverine, Gambit, Rogue, and Storm go to search for them. When the X-Men find Jean and Cyclops, Storm challenges Callisto for leadership of the Morlocks to save Cyclops and Jean. Callisto has no choice but to accept the challenge. After a brief fight, Storm defeats Callisto and becomes the new Morlocks' leader, but having saved Jean and Cyclops, she makes Callisto the leader in her absence.