Cat Among the Pigeons
S1, E1: Agatha Christie is known for her macabre imagination. But how much of her real life was in her work? Historian Lucy Worsley investigates the complex factors that shaped the dark imagination of this refined Devonshire lady, discovering family secrets and a childhood haunted by a sinister figure. She unearths the surprising inspiration for some of Christie’s greatest creations.