Changing Nature
S4, E7: The construction of a Wesayso factory throws a kink into the "ecosystem," and Earl is appointed to head a civilian task force which becomes responsible for the fate of the world. He fails, thereby precipitating the onset of the Ice Age and the extinction of all dinosaurs.