Chapter Five
S1, E5: With new teaching duties, Albert Einstein (Johnny Flynn) finally begins to experience the academic life he long coveted as he develops his theory of general relativity. Enjoying his first taste of acclaim among the most renowned scientific minds of Europe, Einstein falters in his familial responsibilities. His only relief comes from a visit to extended family, where he is introduced to his cousin Elsa.