Chapter One
S1, E1: As anti-Semitism reaches a fever pitch in 1930s Germany, famed physicist Albert Einstein (Geoffrey Rush) wrestles with the decision to seek refuge in America with his second wife, Elsa (Emily Watson), or to stay in solidarity with fellow Jewish academics. The struggle evokes memories of his first days as a headstrong student at Zurich Polytechnic when he met the first love of his life, Mileva Maric.