Сезон 1, серия 1: Dublin city pathologist Quirke discovers in his pathology lab his adoptive brother, obstetric consultant Malachy Griffin. Mal is at Quirke's desk completing some paperwork for a recently deceased patient named Christine Falls. When Quirke returns next morning to find Christine's body gone, he remembers his brother's odd behaviour.