Coal: Convenient, Energy-Dense Fuel
S1, E6: Understand one of energy's most polarizing topics: coal. Where does coal come from, and how does it develop? What makes coal "clean" or "dirty"? Why do certain nations have the largest coal reserves? What are some advantages to coal energy? And how does strip mining impact the environment?