Cold Vengeance
S1, E6: Wolverine flees to Canada to seek solitude in the Canadian wilderness. He finds peace among a group of Baffin Island Inuit, only to discover Sabertooth has been stalking him and has taken the people of the village captive, and plans to kill them all. Wolverine is able to defeat Sabertooth and rescue the villagers. Back at the X-Mansion, Gambit tells the X-Men he heard the people at Genosha welcome mutants and he wants the team to vacation there. Professor Xavier sends Storm, Gambit, and Jubilee to Genosha as tourists. While in Genosha, Storm, Gambit and Jubilee are attacked and captured by a Sentinel.