Consciousness, CE5 Contact, and the Cosmos
S1, E6: In the not-too-distant future, technology will interface with human consciousness, according to Dr. Steven Greer. Because the speed of light is not fast enough, interstellar travel will only be feasible through consciousness assisted technologies.