Contents Under Pressure
S1, E7: Clarke and Raven make contact with the Ark, allowing Abby to guide Clarke through a dangerous procedure in a desperate move to save one of their own. Meanwhile, on the Ark, Abby is removed from the council, and former Chancellor Diana Sydney (guest star KATE VERNON) takes her place. Jaha reveals to Abby that there are not enough drop ships for everyone on the Ark to go down to Earth, and Kane begins to deal with his guilt over his recent decision.