Copenhagen Says the Wave Function Collapses
S1, E5: Quantum mechanics was disquieting to anyone trained in classical physics. To dispel this unease, Niels Bohr and Werner Heisenberg devised the “Copenhagen Interpretation.” Delve into the strengths and weaknesses of this influential view, which rejects speculation about what’s “really happening.” One reaction was Schrödinger’s celebrated thought experiment involving a cat in mortal peril.