시즌 1, 에피소드 3: Alice Roberts continues her quest through Ancient Greece by visiting Corinth, where a guide called Socrates takes her on an archaeological dig. From Corinth, she travels to Piraeus where an expert called Aristotle explains why the ideas of the Ancient Greeks chime with modern generations. Then she swaps the train for a ferry as she heads to the historic island of Paros in the Cyclades.