Creative Writing
S3, E5: Earl attends a class in prison that focuses on creative writing. After the teacher gave them an assignment to write a story, Earl realized that writing was a lot harder than he expected. Earl informs Randy about the assignment and Randy loves the idea of creating his own make-believe world. Catalina, who's two jobs usually prevent her from writing, lives out her soap opera story, that she wrote on dollar bills, about falling in love with a man named Javier. Soon enough, the whole gang is able to write his or her own creative story and Earl is stuck with a blank piece of paper. In the end, Earl discovers that sometimes the best story does not require the most imagination.